برخلاف نوشابه، باعث تقویت استخوانها میشود

تحقیق، توسعه، تولید و عرضه نخستین ماست پروبیوتیک در ایران از سوی شرکت صنایع شیر ایران و در سالهای آخر دهه 80 شمسی آغاز شد و بر این اساس تولید محصولات پروبیوتیک و فراسودمند در صنعت لبنیات کشور بنیان نهاده شد. در سرویس های بهداشتی کوچک که فضای کافی وجود ندارد، شیرآلات روشویی دیواری می توانند با قرار گرفتن بر روی دیوار، روی سینک روشویی را خلوت تر کنند تا از تراکم فضا کاسته شود. تحقیقات نشان میدهد خطر مرگ ناشی از سرطان کلورکتال در مکانهای جغرافیایی که کمترین میزان نور خورشید را دریافت میکنند، بیشتر است. مؤسسهی ملی سرطان (NCI) میگوید: « نتایج تحقیقات بهطورکلی از ارتباط بین مصرف بیشتر کلسیم و کاهش خطر ابتلا به سرطان کلورکتال حمایت میکنند». با این حال آنها خاطرنشان میکنند که نتایج مطالعات همیشه ثابت نبودهاند. محققان طی آنالیز مطالعات انجام شده دریافتند که افزایش مصرف شیر گاو در کوتاه مدت و بدون محدود کردن کالری، به کاهش وزن کمک نمیکند و تنها در صورت محدود کردن انرژی و در طولانیمدت، فواید جزئی مشاهده شده است. اُستئوآرتریت زانو هماکنون هیچ درمانی ندارد اما محققان میگویند که نوشیدن شیر بهصورت روزانه به کُند شدن روند این بیماری کمک میکند. کلسیم کارکردهای مختلفی در بدن دارد اما کار اصلی آن کمک به رشد و حفظ استخوانها و دندانهای سالم است.

این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست ، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی (مانند افراد مسن) ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماریهای مرتبط با آن را افزایش میدهد . جالب است بدانید شیر کمچرب با آنکه میزان چربی کمتری دارد اما تمام فواید شیر را به بدن میرساند. یک لیوان شیر گاو حاوی حدود ۳۶۶ میلیگرم پتاسیم است (کمی بیشتر از اکثر نوشیدنیهای شیر سویا) اما اثرات گوارشی ناخوشایند عدم تحمل لاکتوز مانند اسهال میتواند به کاهش جذب پتاسیم منجر شود. اثرات منفی عدم تحمل لاکتوز روی سیستم گوارش ممکن است مانع جذب مواد مغذی سایر غذاها شود. در همین حال پنیر شامل چربی های اشباع شده است، مواد غذایی که انرژی بیشتری به ما می دهند. با این حال به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد پتاسیم ممکن است خطراتی ازجمله مشکلات قلبی به همراه داشته باشد. مصرف پتاسیم کافی باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر مرگ ناشی از دلایل مختلف میشود. پتاسیم : مصرف پتاسیم به میزان مطلوب با کاهش خطر سکتهی مغزی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، حفاظت در برابر از دست دادن تودهی عضلانی، حفظ تراکم معدنی استخوان و کاهش تشکیل سنگهای کلیوی مرتبط است. کمبود ویتامین D با پوکی استخوان، افسردگی، خستگی مزمن، درد عضلانی، PMS، فشار خون بالا، سرطان سینه و سرطان کولون (رودهی بزرگ) مرتبط دانسته شده است.

کلسیم برای لخته شدن خون و بهبود زخمها، حفظ فشار خون طبیعی و انقباضات عضلانی ازجمله ضربان قلب نیز ضروری است. کلسیم: محصولات لبنی مانند شیر، جزو غنیترین منابع غذایی کلسیم هستند. پروتئین موجود در لبنیات به رشد و ترمیم عضله کمک میکند.افزایش مصرف شیر، تودهی عضلانی و نیز قدرت عضلات را طی تمرینات مقاومتی هم در جوانان و هم در سالمندان افزایش میدهد. اما اولین ماستها احتمالاً بهطور تصادفی تهیه شدند؛ یعنی زمانی که شیر را برای حمل و نقل داخل کیفهایی که از پوست بز درست شده بود میریختند، باکتری موجود در پوست بز، شیر را تخمیر نموده و ماست به دست میآمد. ویتامین D غنیشده: ویتامین D به طور طبیعی در شیر گاو وجود ندارد اما اغلب همراه سایر مواد مغذی برای غنیسازی شیر گاو، شیر سویا، شیر بادام و سایر انواع شیرها به آنها اضافه میشود. ویتامین D برای سلامت استخوان ضروری است. به قدری مفید است که از گرفتگی عضلات، حفظ گلوکز، بهبود سلامت قلب به عنوان منبع مواد معدنی در بدن جلوگیری می کند.

به گفتهی مرکز بررسی تغذیه و سلامت ملی آمریکا کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی، ۴۷۰۰ میلیگرم پتاسیم توصیهشدهی روزانه را دریافت میکنند. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید. یکی از مشکلات بسیار مهم در تولید و نگهداری دوغ ، مشکل جدا شدن فازها و رسوب پروتئین ها در جریان ماندگاری محصول است که علت اصلی آن تغییرات بار الکتریکی در سطح میسل های کازئین می باشد . در قدیم به آنچه که از رقیق کردن ماست پرچرب با آب و جدا کردن چربی آن به کمک مشک حاصل می شد، دوغ می گفتند. اگرچه ماست های تولید شده توسط مارک های صنعتی قابل اعتماد و سالم هستند ولی از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند. شیر کامل همچنین منبع غنی انرژی در قالب چربی اشباع شده است که مانع استفادهی بدن از تودهی عضلانی برای تولید انرژی میشود. شیر گاو، منبع غنی پروتئین با کیفیت خوب و حاوی تمام اسیدهای آمینهی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید