تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب مناسب2022-03-23

بازاریابی هدفمند چیست و چگونه اجرا می‌شود؟ یکتانت

در مدت چند سالی که از خدمات پیام رسان استفاده کردیم، آن ها را یک تیم دلسوز و صمیمی شناختیم که برای حل مشکل شما هر کاری در توانشان باشد انجام می دهند. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” به‌نظر می‌رسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. به بیانی ساده‌تر، تبلیغات بخشی از دنیای بازاریابی را تشکیل می‌دهد که از طریق بسترهای مختلف بازاریابی همچون، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، تبلیغات محیطی و… دیده می‌شود. تبلیغات همان جملاتی است که مادرمان برای اینکه اسفناج بخوریم، به‌کار می‌برد؛ اینکه «اسفناج خیلی خواص دارد و تو را قوی می‌کند»، یا «اسفناج غذای محبوب ملوان زبل است» و اینجور چیزها.

با استفاده از ابزارهایی مثل تبلیغات در رسانه های اجتماعی یا گوگل ادز، می تونین دموگرافی، علایق و رفتارهای شخصی رو هدف قرار بدین. این امر می تونه به شما کمک کنه تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنین و میزان دیده شدن برندتون رو افزایش بدین. تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیام‌های جذاب، انتخاب کانال‌های مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است. همچنین، تجزیه و تحلیل نتایج و تعامل با مشتریان از دیگر عوامل کلیدی موفقیت در این زمینه به‌حساب می‌آید. با رعایت این اصول و روش‌ها، کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود بخشند و به نتایج مطلوب دست یابند. به‌یاد داشته باشید که دنیای تبلیغات همیشه در حال تغییر است، بنابراین شما باید همواره در حال یادگیری و انطباق با ترندهای جدید باشید.

در سطح‌های دیگر هم می‌توانید ایمیل‌های خود را با توجه به رفتار قبلی مشتری ارسال کنید. مثلاً اگر رمان «سلوک» را از شما خریده است، می‌توانید پیشنهادهایی متناسب با همین رمان ایمیل کنید. در تبلیغات رفتارمحور، ما یک سری گروه‌ آماده کرده‌ایم که بتوانید تبلیغ خود را فقط به آن‌ها نمایش دهید. مثلاً برای تبلیغ صندوق‌های سرمایه‌گذاری، می‌توانید گروه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. نه فقط در رابطه با بازاریابی هدفمند، بلکه در هر نوع اقدام مربوط به بازاریابی، سنجش عملکرد ضروری است؛ پس مرحلۀ آخر، به تجزیه‌وتحلیل کمپینی که اجرا کرده‌اید اختصاص دارد. تماس‌های تلفنی و حتی رصد اطلاعات خرید مشتری هم نقطهٔ خوبی برای کسب دادهٔ مشتری است.

کمپین تبلیغاتی تبلیغات هدفمند به کسب‌ و کارها این امکان را می‌دهد که با شناسایی دقیق نیازها و خواسته های مخاطبان، محتوای تبلیغاتی خود را به گونه‌ای طراحی کنند که بیشترین تاثیر را داشته باشد. این فرآیند، که با نام‌هایی چون طراحی کمپین تبلیغاتی شناخته می‌شود، نقش بسزایی در افزایش فروش و جلب مشتریان جدید ایفا کند. در عین حال، آگاهی از هزینه کمپین تبلیغاتی و مدیریت صحیح آن، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این نوع تبلیغات است. ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه تخصص اصلی سامانه پیامک پیام رسان است که در کنار کلی امکانات دیگر جهت تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان ارائه می کند. ارائه نمونه متن های جذاب برای هر شغل و مناسبت ، راهنمای ارسال پیامک و مشاوره رایگان را می توانید در پیام رسان دریافت نمایید.

علاوه بر این، تبلیغات هدفمند به شما اجازه میده داده های ارزشمندی مثل علایق، رفتارها و عادات خرید رو در مورد مخاطبان هدفتون جمع آوری کنین. این داده ها می تونن استراتژی تبلیغات شما رو جامع تر کنن و اینطوری مطمئن بشین که با پیام مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا می کنین. ردیابی و اندازه گیری موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما بخش مهمی از تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی تبلیغاتی شماست.

اینجا نرم‌افزار CRM به کمک شما می‌آید تا اطلاعات خود را ذخیره و مدیریت کنید. این نرم‌افزار نه‌تنها با سایر بخش‌های کسب‌وکار ادغام می‌شود، بلکه این قابلیت را دارد که خودتان اطلاعات را به آن اضافه کنید. اگر پس از دسته‌بندی، کسب‌وکار تشخیص دهد یک گروه ارزش بیشتری دارد و با کسب اطلاعات کامل‌تر راجع‌ به آن، سعی در جلب توجه حداکثری آن‌ها داشته باشد، با نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) طرف هستیم. برای مثال، لباس‌فروشی زنانه به‌جای اینکه کمپین‌های گسترده اجرا کند، در فصل تابستان با کمپین‌های تخفیفی به سراغ جذب زنان جوان کارمند اهل مد می‌رود.

کمپین تبلیغات هدفمند به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که با استفاده از اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، پیام های تبلیغاتی خود را به گروه‌های خاصی از مردم ارسال کنند. این نوع تبلیغات به دلیل شخصی‌سازی محتوا، هم برای بازاریابان و هم مصرف‌کنندگان مفید است و باعث افزایش تعامل و فروش می‌شود. دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران، هر ساله کمپین‌های متنوعی را برای افزایش فروش و جذب مخاطب هدف برگزار می‌کند.

برای مثال، یک شرکت خودروسازی با طراحی پیام تبلیغاتی جذاب و انتشار آن در رسانه‌های تبلیغاتی مختلف (از تبلیغات دیجیتال گرفته تا بیلبوردهای شهری)، جایگاه احساسی و برتر برند خود را نزد مخاطبان تقویت می‌کند. اگر مشتری به برند شما ترجیح پیدا کند، احتمال خرید آینده‌اش به‌شدت افزایش می‌یابد. در حوزهٔ کالاهای پیچیده یا خدمات تخصصی، آموزش بخش مهمی از اهداف بازاریابی را تشکیل می‌دهد. ارائه ویدئوهای آموزشی یا کارگاه‌های رایگان، روشی کارآمد برای شناساندن قابلیت‌های محصول و رفع ابهامات مشتریان است. این رویکرد که اغلب در قالب تبلیغات دیجیتال مطرح می‌شود، نه‌تنها به اثرگذاری تبلیغات کمک می‌کند، بلکه اعتماد و وفاداری مشتریان را نیز به‌دنبال دارد. در نتیجه، جایگاه برند در بازار تقویت می‌شود و مسیر توسعه کسب‌وکار هموارتر خواهد شد.

برخی تبلیغات به‌جای ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتری، تنها بر فروش فوری تمرکز دارند. این رویکرد ممکن است در کوتاه‌مدت مؤثر باشد، اما در بلندمدت به برند آسیب می‌زند و باعث از دست دادن اعتماد و وفاداری مشتریان می‌شود. تبلیغاتی که نیازها و علایق مخاطبان را در نظر نگیرد، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. محتوا همچنان پادشاه است و بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۲۵ با رویکردهای خلاقانه‌تر نقش مهمی در تبلیغات ایفا می‌کند. در این مدل از تبلیغات، از محتوای آموزشی و الهام‌بخش و ترکیب محتوا با داستان‌سرایی (Storytelling) برای جذب مخاطب استفاده می‌شود. این روش با بهره‌گیری از فرمت‌های مختلف مانند مقالات، ویدئوها و پادکست‌ها قابل انجام است.

  • هدف گیری متنی به بازاریابان کمک می کنه محتوای تبلیغاتی رو در کنار سایر محتوای مرتبط با چیزی که تبلیغ می شه قرار بدن.
  • {
  • شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان...
  • |}
  • نرخ تبدیل به تعداد افرادی گفته می شه که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مثل خرید یا پر کردن یک فرم رو انجام میدن.
  • نکتۀ کلیدی این است که روش‌هایی را بیابید که برای کسب‌وکار شما بهتر کار می‌کنند؛ سپس آن روش‌ها را اجرا و مورد ارزیابی قرار دهید و نتایج را به‌طور دقیق تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • {
  • از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی آن را پیاده‌سازی کنید، می‌توانید سرعت پیشرفتتان را دوچندان کنید.
  • |}{
  • ماجرای قصه‌گویی را که یادتان است؟ در دنیای تبلیغات، محتوا یکی از ارکان اصلی است.
  • |}

گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین می‌کند. تبلیغات هنری است که در طول زمان و با توجه به ظهور رسانه‌ها و کانال‌های جدید همواره درحال رشد و تغییر است. با این اوصاف 5 راهکار ثابت وجود دارد، که پیاده‌ کردن آن‌ها باعث می‌شود تبلیغ شما در هر بستری و به هر شکلی، پیام خودش را به بهترین شکل ممکن منتقل کند.

اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری می‌کرد تا از این رقابت عقب نماند. برای پیروز شدن در این رقابت چکار کرد؟ کمپین افسانه‌ای “Just Do It” که تحولی در تبلیغات ورزشی است را راه انداخت. تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگ‌تر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینه‌های بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگی‌ها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

وقتی با افراد متناسب با پیام خودتون تماس برقرار کنین، می تونین مطمئن باشین که برند شما توسط افرادی دیده می شه که به احتمال زیاد به چیزی که ارائه میدین علاقه دارن. این افزایش دید می تونه به آشنایی بیشتر افراد با برند شما منجر بشه که در طول زمان به شناخت و اعتبار بیشتر کمک می کنه. نرخ بازگشت سرمایه یا ROI، معیار مهم دیگه ای برای سنجش موفقیت کمپین های تبلیغاتی شماست. اساسا، این نرخ میزان درآمد هر واحد هزینه صرف شده برای تبلیغات رو محاسبه می کنه. با تبلیغات هدفمند، معمولا بازده بالاتری دارین چون هزینه ها فقط برای افرادی صرف می شه که احتمال تبدیل بالایی دارن. ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، شامل 3 طرح می باشد که شامل استارتر، تک ستاره، دوستاره می باشد.

Contact Us
https://appreview.ir/
Email: info@appreview.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

تمامی این داده‌ها به شکل مناسبی برچسب‌گذاری شده‌اند و به کمک نمودارهای رنگی می‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. در این نوع از تبلیغات کاربرانی که به نوعی علاقه خود را نسبت به محصولات شما نشان داده‌اند مورد هدف قرار می‌گیرند. تقریباً 96 درصد مشتری‌های کسب‌و‌کارهای B2B از رهبران آن صنعت محتوایی می‌خواهند که به آن‌ها در تصمیم‌گیری خرید کمک کند. محتوای قانع‌کننده، کلیدی‌ترین فاکتوری است که شما می‌توانید به کمک آن خود را ارتقا دهید و به عنوان رهبر آموزشی در آن صنعت شناخته شوید. برای اینکه هدفمند تبلیغ کنید، می‌توانید ابتدا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از اینکه اکانت خود را به‌اندازهٔ کافی شارژ کردید، کمپین‌های بازاریابی هدفمند خود را اجرا کنید.

یک ویدیو می‌تواند به راحتی اطلاعات را منتقل کند و در عین حال سرگرم‌کننده باشد. با توجه به محبوبیت ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، این فرمت گزینه‌ای عالی برای جذب مخاطب است. استفاده از احساسات در تبلیغات می‌تواند به جلب توجه مشتریان کمک شایانی کند.

از طرفی، چون این پیام بر اساس علاقه یا نیاز طرف مقابل آماده شده است، تاثیرگذاری بیشتری دارد. با افزایش مکان هایی که تبلیغاتتون رو نمایش میدین، مکان هایی که مشتریان هدف شما شنا می کنن رو راحت تر پیدا می کنین و تاکتیک ها رو متناسب با اون تنظیم می کنین. وقتی که افراد پیشتاز رو شناسایی کردین، می تونین از طریق آزمایش مداوم A/B، بهینه سازی های لازم رو انجام بدین تا بهترین بازگشت سرمایه رو تجربه کنین. با فکر کردن خارج از چارچوب می تونین بدون از دست دادن تمرکز، دسترسی خودتون رو گسترش بدین. بازاریابی هدفمند هم به عمق شخصی و هم به وسعت علاقه مندی مخاطبان متکی هستش. بازاریابی موثر روی مرز بین تلاش های هدفمند و تبلیغات خیلی خاص حرکت می کنه.

بنابراین در پاسخ به سوال تبلیغات هدفمند چیست، می‌توانیم بگوییم تبلیغاتی که برایتان بازدهی بیشتری داشته باشد تبلیغات هدفمند گفته می شود. در مجموع، تمایل بازدیدکنندگان برای کلیک روی یک بنر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری نسبت به تبلیغات در جستجو کمتر است. به هر حال، بیشتر افراد برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و نه تماشای تبلیغات به شبکه‌های اجتماعی می‌آیند. بنابراین، نرخ تبدیل برای ارجاعات در شبکه‌های اجتماعی نسبت به جستجو کمتر است. امروزه، برندها تلاش می‌کنند روش‌هایی اخلاقی و شفاف برای هدف‌گذاری مخاطبان اتخاذ کنند.

کلمات کلیدی تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند اما هر یک از آن‌ها با هدفی که تبلیغ کننده در نظر دارد نمایش داده می‌شوند. بازاریابان تلاش می‌کنند کمپین‌ های تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی کنند تا تبلیغات به دست مخاطبان هدف (که از قبل شناسایی شده‌اند) برسد و بازدهی بیشتری برای کسب‌وکار داشته باشد. یکی از راه‌های تبلیغات هدفمند، هدف‌‌گیری بر اساس رفتار یکسان بین یک گروه است. برای مثال، محصولات و خدمات مذهبی برای افراد مذهبی مناسب‌تر است و آن‌ها از پیشنهادتان بیشتر استقبال می‌کنند. خیلی جالب است بدانید که 79 درصد کسب‌وکارهای B2B این کار را انجام نمی‌دهند.

اما بدون یک استراتژی تبلیغاتی هدفمند و موثر، هزینه‌های تبلیغاتی می‌توانند بی‌اثر یا حتی زیان‌ده باشند. برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق، باید ابتدا نیازهای بازار، ویژگی‌های مخاطبان هدف و ابزارهای تبلیغاتی مختلف را به درستی درک کرده و آن‌ها را به‌صورت هماهنگ و هدفمند بکار گیرید. در این مقاله، به بررسی گام‌های لازم برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی موثر برای کسب‌وکار شما خواهیم پرداخت. استفاده از تبلیغات هدفمند باعث می‌شود بتوانید روی افراد مناسب در مکان و زمان درست سرمایه گذاری کنید. همچنین، کسب و کارتان را در معرض دید مشتریانی قرار می‌دهد که بر اساس اطلاعات موجود بیشترین علاقه را به محصولات و خدمات‌تان دارند.

این مخاطب هدف، محور اصلی بسیاری از کسب و کارها و استراتژی‌های بازاریابی را تشکیل می‌دهد و محل سرمایه‌گذاری، نحوه تبلیغ به مشتری و حتی نوع کالا و محصولات به این مخاطب بستگی دارد. اگر قصد استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را دارید، نرخ‌های مربوط به آن را تعیین کنید. از وبلاگ‌ها، تبلیغات دیجیتال و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال برای گسترش آگاهی از محصولات و خدمات خود بهره ببرید.

برای مثال سایت آل اسپرت با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. کانون ایران نوین به‌عنوان بهترین شرکت تبلیغاتی ایران، صفر تا صد تبلیغات آفلاین و آنلاین را برای کسب‌وکارها اجرا می‌کند. دپارتمان‌های مختلف کانون ایران نوین با بهره‌مندی از دانش روز مارکتینگ و ابزارهای روز دنیا مثل هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را به مشتریان محترم ارائه می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را می‌دهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند.

اثبات اجتماعی ابزاری قدرتمند است و باعث اعتماد افراد و جذب مشتریان جدید می‌شود. درک مخاطبان هدف، ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط، انتخاب قالب و پلتفرم مناسب و… به شما کمک می‌کند تا از ظرفیت بالای این نوع تبلیغات به بهترین نحو استفاده کنید. چه ظروف آشپزخانه بفروشید و چه نرم‌افزار، کاربران اگر بتوانند محصول شما و شیوۀ کارکردن آن را ببینند و تجسم کنند، بیشتر ترغیب به خرید می‌شوند. همچنین، شما می‌توانید از این ویدئوها در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی یا حتی سایت خود استفاده کنید. همان‌طور که می‌بینید، کار ساده‌ای نیست و با یک کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC) رفع و رجوع نمی‌شود. هدف کسب‌وکارها ایجاد رویه‌هایی است که جذب مشتریان جدید را ساده و سیستماتیک ‌کند.

در ادامه هم از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا محصولات محبوب‌تان را به شما بفروشند. Facebook Ads و Google Ads دو ابزار قدرتمند برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند هستند. تفاوت اصلی این دو روش مارکتینگ در جامعۀ هدفی که قصد فروش محصولات به آن را دارند، خلاصه می‌شود. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست در راستای رشد کسب‌وکارتان بردارید. داستان‌ها قدرتی دارند که حتی ساده‌ترین حقایق را به یادماندنی می‌کنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستان‌گویی نه‌تنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیت‌های بازاریابی شما، ابزاری بی‌رقیب است.

– معرفی محصولات یا خدمات جدید

این روش با انتقال پیام به مشتریان هدف به‌طور شخصی‌سازی شده، احساسی خاص و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که در بسیاری از روش‌های دیگر یافت نمی‌شود. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید. استفاده از کانال‌های نامناسب برای تبلیغات می‌تواند باعث عدم دستیابی به مخاطبان هدف شده یا حتی دسترسی به مخاطبان اشتباه و کاهش کارایی کمپین خواهد شد.

بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، می‌توان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. این روش، یک راه مؤثر تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند است و اگر کارت‌های خود را به‌درستی بازی کنید، می‌تواند به‌طرز شگفت‌انگیزی مقرون‌به‌صرفه نیز باشد. با ارائۀ مشوق‌هایی برای مشتریان جدید (مانند تخفیف، کوپن یا هر چیز دیگری که به کسب‌وکار شما مرتبط است)، می‌توانید از این سد بگذرید و خریداران مردد بیشتری را جذب کنید. از طرفی، تخفیف‌ها همیشه محبوب بوده‌اند؛ زیرا محصول/خدمت را با قیمت پایین‌تر و برای مدت‌زمان محدود ارائه می‌دهند.

این نوع آزمون کمک می‌کند تا پیش از آن‌که محتوای خود را منتشر کنید، آن را در بوته آزمایش قرار دهید و ریسک‌های آن را بسنجید. این دو گروه بازخوردهای مناسبی را ارائه می‌دهند که پیش از انتشار رسمی محتوای خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تعامل با فالوورهای شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه این فالوورها نیز مخاطب کسب و کار شما هستند. یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است و اگر حساب کاربری در این شبکه دارید پیشنهاد می‌کنیم با نوشتن متن Bio مناسب، مخاطب هدف و تعاملی را جذب کنید و تعداد آن‌ها را افزایش دهید. پیش از آن‌که به شکل دقیق‌تری تبلیغات هدفمند اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم باید اشاره‌ای به نکات مهمی داشته باشیم. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، تبلیغات هدفمند را می‌توان در پلتفرم‌های مختلفی سازماندهی کرد.

به جای اینکه تبلیغات رو در سراسر وب و در مکان هایی که به برند یا محصول ارائه شده هیچ ربطی ندارن نمایش بدین، هدف گیری متنی کمک می کنه تا محتوای آگهی با مکانی که در اون نمایش داده می شه مطابقت داشته باشه. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تبلیغات هدفمند، دسته‌بندی‌کردن مخاطبان (Audience Segmentation) است. باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آن‌ها را دسته‌بندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص می‌کنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانه‌ای در جذب آن‌ها مؤثرتر عمل می‌کند. چگونه می‌توان با صرف هزینۀ کمتر و در زمان سریع‌تری به سطح پایانی قیف فروش رسید؟ این سؤال، دغدغۀ اغلب کسب‌وکارها در هنگام طراحی کمپین‌های تبلیغاتی است. درواقع همۀ آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که درنهایت تبلیغشان توسط مشتریان بالقوۀ مجموعه دیده می‌شود.

در یکی از موفق‌ترین کمپین‌های پایان سال، هدف اصلی، ایجاد افزایش آگاهی از برند نزد مشتریانی بود که هنوز تجربه خرید آنلاین نداشتند. برای تحقق این هدف، دیجی‌کالا ترکیبی از تبلیغات دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پربازدید و تبلیغات سنتی (بنرهای محیطی و بیلبورد) را به کار گرفت. آمارها نشان دادند که این کمپین، به رشد ۴۰ درصدی در ترافیک وب‌سایت طی دورهٔ جشنواره منجر شد و نهایتاً نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را تا ۲۵ درصد افزایش داد. تعیین اهداف تبلیغات پیش از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، همچون نقشه راهی است که مسیر را برای برنامه‌ریزی تبلیغات و دستیابی به اهداف بازاریابی مشخص می‌کند.

در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. با حجم عظیمی از پیام‌های تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه می‌شوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است. هدفمندسازی تبلیغات به معنای رساندن پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان صحیح در زمان و مکان مناسب است. این روش نه تنها تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش می‌دهد، بلکه هزینه‌ها را کاهش داده و بازده سرمایه‌گذاری را بهبود می‌بخشد. در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

به این ترتیب، هنگامی که کاربر کلمات کلیدی خاصی را که شما هدف قرار داده‌اید در گوگل جست‌وجو می‌کند، تبلیغ شما در میان نتایج جست‌وجو در جایگاه برجسته‌ای به او نمایش داده می‌شود. SEM شناخته‌شده‌ترین راه تبلیغات برای جذب مشتری در محیط دیجیتال است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد به‌طور مستقیم افراد متمایل به خرید و دست‌به‌نقد را براساس جست‌وجوهایشان هدف قرار دهید. اسنپ با هدف جذب مخاطب هدف جدید و آشنایی بیشتر شهروندان با خدمات تاکسی اینترنتی، کمپین «اولین سفر رایگان» را راه‌اندازی کرد. پیام تبلیغاتی این کمپین بر سادگی، راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن استفاده از اپلیکیشن تأکید می‌کرد.

در سال‌های اخیر، به لطف شبکه‌های اجتماعی، استفاده از این روش افزایش یافته است. بسیاری از برندها در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا توییتر مسابقه و قرعه‌کشی برگزار می‌کنند تا تعداد دنبال‌کننده‌ها و میزان تعامل خود را ارتقا دهند. البته این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گسترده‌تر برند باشد، وگرنه نتیجۀ عکس خواهد داد. ممکن است مخاطب هدف بر اثر تبلیغات انجام شده دچار نارضایتی شود و بیش از رسیدن به چنین شرایطی باید تعداد دفعات پخش تبلیغات برای او محدود شود که به آن «Frequency Capping» می‌گویند.

استفاده از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی

اما مثلا وقتی در رسانه های اجتماعی یا گوگل ادز جمعیت شناسی، علایق و رفتارهای خاصی رو هدف می گیرین به شما کمک می کنه تا مخاطبان بیشتری رو به دست بیارین که به محصولات و خدمات شما هم علاقه مند هستن. توانایی دستیابی به مخاطبان گسترده تر با دقت بیشتر یکی از مزایای کلیدی تبلیغات هدفمند هستش. با روش های سنتی تبلیغات، دستیابی به مخاطبان گسترده دشوار و مطمئن شدن از اینکه پیام شما توسط افراد مناسب دیده می شه از اون هم دشوارتر هستش. وقتی تبلیغات خودتون رو برای مخاطبان مناسب هدف قرار بدین، می تونین تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنین. با ارسال پیا های مرتبط و شخصی شده، به مشتریانتون نشون میدین که نیازهای اونها رو درک می کنین و راه حل هایی رو ارائه میدین که متناسب با اونها باشه. هدف گیری متنی به بازاریابان کمک می کنه محتوای تبلیغاتی رو در کنار سایر محتوای مرتبط با چیزی که تبلیغ می شه قرار بدن.

به محض این‌که کاربر، صفحه دیگری را مشاهده کند، تبلیغات هماهنگ با عبارت‌های جستجو شده او، برای این کاربر به نمایش درمی‌آیند. افرادی که در مراحل پایینی قیف فروش قرار دارند با احتمال بالایی از شما خرید خواهند کرد. امروزه پلتفرم‌های تبلیغاتی امکان انتخاب کاربران با توجه به قرارگیری آن‌ها در سطوح مختلف قیف فروش را به شما می‌دهد. مثلا می‌توان کاربرانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کرده‌اند را نسبت به افرادی که فقط از محصولات یا خدمات دیدن کرده‌اند در سطوح پایینی قیف فروش قرار داد و به آن‌ها توجه بیشتری کرد. فرقی نمی‌کند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد.

برای مثال، اگر می‌خواهید افرادی را که یک بار از شما خرید کرده‌اند، به خرید دوم تشویق کنید، باید به سراغ کمپین تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت بروید. احتمالاً وقتی متوجه شوید افراد بسیاری کمی در دسته‌بندی مشخص‌شده قرار می‌گیرند، ترجیح می‌دهید از تمرکز روی آن‌ها صرف‌نظر کنید؛ البته استثنا هم وجود دارد. ممکن است علی‌رغم کم بودن تقاضا، حاشیه سود بالا، توجه شما به آن گروه مشخص را توجیه کند.

همچنین، ارزیابی و بهینه‌سازی مداوم کمپین‌ها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوری‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند. برای انجام این کار نیاز به یک ابزار کارآمد و موثر دارید سامانه های پیامکی با امکانات متنوعی که برای کاربران در ارسال پیامک انبوه ایجاد می کنند یکی از ابزارهای کارآمد برای تبلیغات هدفمند می باشد. تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) به عنوان یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ به نوعی تبلیغات را با توجه به علایق و ویژگی‌های خاص مصرف کنندگان شخصی سازی می‌کند. در این راستا، تبلیغ‌کنندگان باید اطلاعات مربوط به رفتار جستجوی مصرف‌کنندگان را جمع‌آوری کنند. برای مثال، آنها می‌توانند با استفاده از پروفایل‌های ایجاد شده در وبسایت‌ شرکت‌ها، عادات خرید و همچنین اطلاعات جمعیت شناختی به این اطلاعات دست پیدا کنند. ابزارهای بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیامک هدفمند به مشتریان خاص را فراهم می‌کنند.

{

المان مهم از استراتژی جذب مخاطب هدفمند

|}

هیچ چیزی اندازه درگیر کردن احساسات نمی‌تواند باعث ایجاد نزدیکی بین یک تبلیغ و مشتری شود. کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» اپل را به یاد بیاورید؛ این کمپین تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۸ با دریافت جایزه امی برای بهترین فیلم تبلیغاتی، نام خود را جاودانه ساخت. این شعار، که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده می‌شد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد.

کوکی ها فایل های کوچکی هستن که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای کاربر رو ذخیره می کنن و اونها را به CRM یا سرویس های ثالث انتقال میدن. دستیابی به مخاطب در تبلیغات به خلاقیت، دقت و حساسیت در دنیای او نیاز دارد. اگر عملکردی درست در مراحل گفته‌شده داشته باشید، حتماً به نتایج مطلوبی خواهید رسید. خوشحال خواهیم شد تجربیات یا دغدغه‌های خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. در این کمپین، هدف‌گذاری زمانی هم در نظر گرفته شده بود؛ چون همراه با شروع سال تحصیلی، حجم تقاضا برای خرید پوشاک مدرسه نیز روند صعودی به خود می‌گیرد. بعد از عضویت در خانواده ی پیام رسان، یک خط رند و زیبا از اپراتور 5000 به نام شما احراز هویت میشه،علاوه بر اون میتونین هم از سایر اپراتورها، خط اختصاصی با شماره ی دلخواه خودتون رو هم خریداری کنین.

برای مثال اگر کاربر A از سایت X بازدید کند و شاهد تبلیغات کیف و کفش چرم یا در واقع همان محصولات سایت شما باشد ممکن است برای کاربر دیگر در این سایت و در همین جایگاه تبلیغات موبایل‌های جدید نمایش داده شود. کسب‌وکارها از این روش تبلیغات استقبال می‌کنند زیرا معمولا افرادی که قبلا از سایت بازدید داشته‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند را جذب و به خریدار تبدیل می‌کنند. یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخش‌‌بندی بازار یا Market Segmentation است. مخاطبان شما دوست ندارند که توجهشان با پول خریده و جلب شود، بلکه دوست دارند توجهشان به صورت طبیعی جلب شود. بنابراین، باید در استراتژی جذب مخاطب هدفمند در هر صنعتی با در نظر گرفتن ابزارهای بهینه برای دسترسی به آن ها تجدید نظر کرد. در نهایت، تبلیغات هدفمند ابزاری قدرتمند برای بهبود کارایی و اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی شماست که با برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل مداوم، می‌تواند نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

بر اساس داده‌های وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آن‌ها به فکر استفاده از آن بودند! برای تبلیغ برندتان به‌عنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و داده‌های نظرسنجی استفاده کنید. این روش‌ها به مخاطبان نشان می‌دهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است.

امروزه که حتی ربات ها هم دارای هوش مصنوعی هستند و این دوران عصر تکنولوژی نامیده می شود، کمتر کسی آگهی و تبلیغات خود را از طریق روش های قدیمی انجام می دهد. برای نمونه، ارائه تخفیف‌های ویژه یا پیشنهادهای انحصاری، ابزارهای بسیار مؤثری برای افزایش تعامل مشتریان هستند. این تکنیک‌ها در بسیاری از برنامه‌های بازاریابی دیجیتال به کار می‌روند و بازدهی فوق‌العاده‌ای دارند. در این مقاله هدف ما این بود تا به‌طور دقیق متوجه شوید که تبلیغات هدفمند چیست و برای ایجاد یک تبلیغات هدفمند و موثر چه نکاتی را باید رعایت کنید. برای مثال، با استفاده از بررسی سابقه موتور جستجو یا پیدا کردن اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی. این امکانات، شما را در شخصی‌سازی تبلیغات برای گروه‌‎های مختلفی از مخاطبان هدف که در نظر دارید، یاری می‎‌کنند.

{تعمیرات لپ تاپ|لپ تاپ} https://appreview.ir/
این سایت