دوره آموزش تیونینگ خودرو
آموزش ریمپ و تیونینگ دوره ریمپ خودرو در دانشگاه شریف
شرکتی که در آفریقای جنوبی قرار دارد و با پرسنلی توانا توانسته موفقیت چشمگیری داشته باشد. جالب است بدانید که این شرکت بظاهر کوچک توانسته است محصول خود را به کشورهای مختلف دنیا صادر کند و بیش از ۴۵۰ نمایندگی فروش در سرتاسر دنیا دارد . ECU بر اساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را درک کرده و فرامین مناسب را به انژکتورها و شمعها صادر میکند. از آنجا که دینامیک خودرو بسیار پیچیده و غیر خطی میباشد، طراحان ECU برای سهولت کار، جداولی را به نام map داخل حافظه ECU میریزند که در آن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس در هر دور و بار موتور مشخص شده است. افرادی که تجربه قبلی در زمینه مکانیک خودرو دارند و به دنبال ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تیونینگ هستند.
با رعایت نکات گفته شده و استفاده از دانش و مهارتهای لازم، میتوانید خودرویی منحصر به فرد و با عملکرد بالا داشته باشید. این اصلاحات معمولاً برای بهبود ظاهر خودرو، افزایش کیفیت و سلامت عملکرد پنجرهها، و یا تطبیق آنها با استایل خودرو و سلیقه صاحبان انجام میشود. همچنین، بعضی از تغییرات ممکن است به عنوان بخشی از فعالیتهای تیونینگ به منظور بهبود کلی ظاهر و کارایی خودرو انجام شود. برخی از دورهها ممکن است پیشنیازهایی مانند داشتن دانش پایه در زمینه مکانیک خودرو یا الکترونیک را داشته باشند. اما بسیاری از آموزشگاهها دورههای مقدماتی را برای افراد بدون تجربه قبلی نیز ارائه میدهند.
با آموزشهای عملی و تئوری، دانشآموزان قادر خواهند بود تا مهارتهای لازم را کسب کرده و در دنیای تیونینگ خودرو به موفقیت دست یابند. اگر به دنبال آموزش تیونینگ خودرو در شیراز هستید، این حرفه میتواند شما را به یک متخصص در ارتقاء عملکرد و ظاهر خودرو تبدیل کند. شیراز با آموزشگاههای فنی و حرفهای و کارگاههای مجهز، فرصتی عالی برای یادگیری این مهارت فراهم کرده است. اگر شما هم رویای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه تیونینگ خودرو را دارید، این مقاله به شما کمک میکند تا بهترین مسیر را پیدا کنید. از ویژگیهای یک آموزشگاه خوب گرفته تا معرفی آموزشگاههای معتبر در شیراز، تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید در اینجا گردآوری شده است. توضیحات جامعی درباره دوره آموزشی ریمپ برای انواع خودروهای داخلی و خارجی در کاراکال تیونینگ ارائه شده است.
با تیونینگ سیستم تعلیق میتونید هندلینگ و پایداری خودرو رو بهبود بدید و تجربه رانندگی هیجانانگیزتری داشته باشید. شما میتوانید با کلیک کردن روی دکمه مشاوره رایگان و ثبت مشخصات خود از کلیه جزئیات این دوره آموزشی مطلع شوید. شرکت کاراکال تیونینگ در سال 1401 موفق به ریمپ 5200 دستگاه خودرو شده که با احتساب نمایندگی های فعال به 7000 خودرو افزایش می یابد. به طور کلی، هزینه تیونینگ از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است. اما برای یک تیونینگ کامل و فنی، هزینهها میتواند به چند ده میلیون تومان نیز برسد.
دوره آموزش تیونینگ خودرو در مجتمع فنی تهران پایتخت، فرصتی استثنایی برای افرادی است که میخواهند با تکنیکها و روشهای نوین تیونینگ آشنا شوند. در این دوره، شرکتکنندگان با مفاهیم بنیادی تیونینگ، اصلاحات مکانیسمی و الکترونیکی خودرو، بهبود عملکرد موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و همچنین زیباسازی ظاهری خودرو آشنا خواهند شد. یکی از مشاغل پرطرفدار و نوپا در زمینه خودرو تکنسین تیونینگ و ریمپ خودرو است. بنابراین با استفاده از این قابلیت میتوان توان خودرو را تغییر داد و برنامه های نرم افزاری آن را ارتقا داد. در مجتمع فنی تهران پایتخت، تیم متخصص و ماهری وجود دارد که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش فنی خود، به شما نحوه تیونینگ خودرو را آموزش میدهند.
افراد دارای دانش قوی در مکانیک خودرو و اصول علمی مرتبط با عملکرد موتور هستند. بله، اگر تمایل داشته باشید کلاس های تیونینگ خودرو را در مدت کوتاه تری پشت سر بگذارید، می توانید در دوره های فشرده یک و دو هفته ای شرکت کنید. این دوره که ممکن است به جای دوره تیونینگ، با نامهای مختلف دیگری نیز به آن اشاره شود، تفاوت چندانی با دوره آموزش ریمپ ECU خودرو نداشته و دارای سرفصل های یکسانی با آن دوره خواهد بود. این دوره که ممکن است به جای دوره تیونینگ، با نامهای مختلف دیگری نیز به آن اشاره شود، تفاوت چندانی با دوره آموزش ریمپ ECU خودرو نداشته و دارای سرفصل های یکسانی با آن دوره خواهد بود. آیا می توانم با شماره ای جز شماره ای که خرید دوره رو انجام دادم دوره را ببیبنم ؟کلیه سوابق، دوره ها و خرید ها و ... صرفاً بنام شماره موبایل ثبت شده کاربر هستند، درصورت تغییر شماره باید با پشتیبانی تماس بگیرید تا پس از احراز هویت نسبت به تغییر شماره موبایل کاربر شما اقدام کنند.
این تغییرات معمولاً به منظور تطابق با سلیقه صاحب و ارتقاء استایل خودرو انجام میشود. تیونینگ و تعویض سر اگزوز معمولاً به منظور بهبود عملکرد و استایل خودرو، به ویژه در جوامع علاقمندان به تغییرات و ارتقاء خودرو، انجام میشود. این اصلاحات میتوانند به تناسب و هماهنگی با سبک کلی خودرو کمک کنند و به صاحب خودرو امکان انتخاب گزینههای مختلف را بدهند تا به نتایج دلخواه برسند. قبل از شرکت در دوره آموزشی تیونینگ خودرو، بهتر است شرکت کننده دانش و تجربه اولیه مکانیکی و الکترونیکی و تمایل به یادگیری و پیشرفت در این زمینه را داشته باشد. یکی از روشهای جالب برای بهینهسازی عملکرد موتور خودرو، تغییر در سیستم جرقه است. میتوان از شمعهای با مقاومت پایینتر بهره برد یا شمعهایی با چند الکترود که به ایجاد جرقهای قویتر کمک میکنند، انتخاب کرد.
این تغییرات بسته به نیاز و سلیقه صاحب خودرو میتواند متنوع باشد و به صورت کلی بر ظاهر و کارایی خودرو تأثیرگذار باشد. با توجه به بین المللی بودن مدرک می توانید در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار (ILO) شامل 86 کشور هستند، مشغول به کار شده و گواهینامه QAL در همه این کشورها اعتبار دارد. مدرک معتبر فنی و حرفه ای نیز از شهریور 1403 به صورت رسمی در اختیار شرکت کنندگان گرامی قرار می گیرد. با استفاده از مدرک فنی و حرفه ای امکان دریافت جواز کسب و وام خود اشتغالی به صورت آسان و سریع وجود دارد. دوره آموزش ریمپ و تیونینگ دارای پیش نیاز ( آشنائی با برق خودرو یا آشنائی با موتور خودرو ) می باشد.
بر اساس پارامترهای ورودی مشخصه های فوق الذکر به گونه ای تنظیم می شود که خروجی مناسب از موتور گرفته شود. این کار تحت عنوان جدول مپ (Mapping Table) شکل می گیرد که حاوی مقادیر از پیش تعیین شده توسط کارخانه سازنده برای کنترل موتور است. معمولاً کارخانه های سازنده به دلیل احتمال عدم تبعیت صاحبان خودرو از سرویسهای دوره ای و استفاده از سوختهای غیراستاندارد به گونه ای این جداول را تنظیم می کنند که حداکثر توان موتور در خروجی آن ظاهر نشده و به اصطلاح قدرت واقعی موتور پنهان باقی بماند. برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای، از طرف آکادمی نگارخودرو به سازمان معرفی شده و در آزمون رسمی فنی و حرفه ای شرکت می کنید. پس از کسب امتیاز قبولی، مدرک شما به صورت مستقیم از طرف سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود.
هزینه این دوره آموزشی با توجه به امکانات و محتوای آموزشی ارائه شده، معقول و مناسب است و به علاقهمندان این امکان را میدهد تا با سرمایهگذاری در آموزش، به دنیای تیونینگ خودرو وارد شوند. همچنین ریمپ خودرو به تغییر نرم افزار کنترل موتور برای بهبود عملکرد و تنظیمات موتور اشاره دارد. این تغییرات معمولاً توسط کارشناسان تیونینگ با هدف بهینه سازی پارامترهای موتور و افزایش قدرت و کارایی خودرو انجام می شود. یکی از اصلی ترین مواردی که با شرکت در دوره آموزش تیونینگ خودرو خواهید آموخت، افزایش شتاب خودرو به واسطه تغییر در تنظیمات ایسیو و نحوه و میزان تزریق سوخت به موتور است. سیستم توربو شارژ و سوپر شارژر به عنوان تقویتکنندههای موتور خودرو، اهمیت بسزایی دارند.
علاوه بر این، شرکت در این دورهها فرصتی برای ایجاد شبکهای از ارتباطات حرفهای با دیگر علاقهمندان و متخصصان این حوزه فراهم میآورد. به طور کلی، آموزش تیونینگ خودرو در مجتمع فنی تهران پایتخت، دروازهای به سوی دنیای هیجانانگیز خودروها و نوآوریهای آنهاست و میتواند به علاقهمندان کمک کند تا به یک حرفهای در این زمینه تبدیل شوند. دوره ریمپ و آموزش تیونینگ خودرو یکی از به روزترین دورهها در حوزه آموزش مرتبط با خدمات خودرویی به شمار میرود. شغل ریمپ کار و تیونینگ کار متناسب با نوع فعالیت میتواند یکی از پر درآمدترین مشاغل در این مجموعه به شمار برود.امروزه خودروها از اجزا الکترونیکی زیادی تشکیل شدهاند یکی از مهمترین این اجزا کنترل یونیت یا به قول بازار ایسیو است. ایسیوهایی مانند مدیریت موتور، مدیریت گیربکس اتومات، مدیریت ترمز ضد قفل، مدیریت برق بدنه و غیره است. هر کنترل یونیت بر اساس وظیفهای که دارد، برنامه نویسی شده است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تعدادی سنسوری فرمانهای به تعدادی عملگر بدهد.
از مزایای این دوره آموزش صفر تا صد ریمپ با استفاده از نرم افزار های معتبر و موجود در بازار جهانی می باشد که در این شرایط نیازمند هزینه ای مازاد برای فعال سازی ماژول و یا افزونه ای برای ریمپ نمی باشد. امروزه با پیشرفت سیستم های مدیریت موتور و افزایش تنوع ECU (به خصوص در خودروهای داخلی) نیاز به آموزش در این زمینه برای تمام فعالین حوزه خودرو بیش از پیش احساس می شود. به همین منظور اکادمی نگار خودرو با توجه به درخواست های متعدد و برای افزایش سطح فنی و درآمدی تعمیرکاران ، دانشجویان و علاقمندان، دوره تخصصی ریمپ و تیونینگ را برگزار می کند. در خودروهای استاندارد، مسیر خروجی هوا از اگزوز به گونهای طراحی شده که پیچیدگیهای زیادی دارد، این کار به منظور کاهش صدای گازهای خروجی انجام میشود. اما این طراحی میتواند مانع از خروج بهینه و سریع هوای موتور شود و در برخی موارد، موجب برگشت جریان هوا میگردد.
این نرم افزار در روز اول آموزش در اختیار متقاضیان قرار گرفته و سپس ادامه آموزش های بعدی بر مبنای این نرم افزار پیش می رود. بعد از کلاس کسانی که قصد ورود به بازار کار داشته باشند می بایست اقدام به تهیه یک دستگاه پروگرامر TNM نمایند. تیونینگ ECU میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما باید با دقت و توسط افراد متخصص انجام شود. قبل از تصمیمگیری برای تیونینگ ECU، باید مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کرده و با یک تیونر متخصص مشورت کنید. چیپ یا تراشه(ایسی) داخل ECU هر موتوری هست و چیپ تیونینگ به معنی برنامه ریزی دوباره این ایسیبا نرم افزارهای بهینه سازی شده برای افزایش قدرت وسرعت بیشتر موتور و بهینه سازی مشخصات دیگرموتور می باشد. اولین اصل برای شروع ریمپ و تیونینگ خواندن و نوشتن دیتا برای برنامه ریزی ایسیو می باشد که در این دوره تمام روش های پروگرمینگ و دستگاه مورد نیاز برای انواع طیف خودروهای داخلی و خارجی معرفی می شود.
اصلی ترین بخش از زمان آموزش ریمپ در آکادمی نگار خودرو، شامل سرفصل های عملی است. فراموش نکنید که تمامی دوره های ما با هدف آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار طراحی شده اند و به همین دلیل شما پس از پشت سر گذاشتن بخش تئوری و کارگاهی در تعمیرگاه اختصاصی دفتر آموزش بابل ما به یادگیری مباحث 100% عملی خواهید پرداخت. به همین دلیل ما از شلوغ بودن بیش از حد کلاس ها جلوگیری کرده و تمامی دوره های خود را با جمعیتی بین 4 تا 8 نفر برگزار می کنیم. به این ترتیب می توان گفت آموزش ریمپ و تیونینگ خودرو برای تمامی شرکت کنندگان کاملاً مفهومی و کاربردی خواهد بود. با توجه به تعداد کارآموزان و تجهیزات موجود در کلاس می توانید حداکثر بهره وری را دریافت کنید.
ولی به کارآموزان در ابتدای کار برای سهولت در روز چهارم آموزش ریمپ با TNM هم آموخته می شود. در دوره 3 روزه ریمپ تیونینگ با نرم افزار های تخصصی شامل نگاریمپ و وینولز آشنا شده و عملیات اصلاحی روی دامپ ها را به صورت اصولی انجام خواهید داد. در تمام مراحل آموزش، مدرس دوره به صورت کامل روی عملکرد شما نظارت داشته و نکات مورد نیاز برای انجام ریمپ را ارائه می دهد. خودروهایی که در آفریقای جنوبی استفاده میشوند، چیپ تیونینگ را در خودروهای خود نصب کردهاند، چیپ تیونینگ بر روی بیش از ۳۲۰ مدل موتور از خودروسازان بزرگ دنیا پیاده شده است. شرکت Dastek بیش از ۴۵۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد که ۳۰۰ نمایندگی آن در کشور امریکا قرار دارد. این شرکت علاوه بر یونیچیپ، دینامومتر شاسی بسیار دقیق اما ارزان قیمتی را توسعه داده است که از نوع ادی کارنت بوده و مناسب کالیبراسیون و تیونینگ خودروهای مختلف می باشد.
دستگاه نسل دو شرکت نگارخودرو دارای قابلیت جداول ریمپ بوده و به این ترتیب بدون نیاز به لپ تاپ، قادر به ریمپ انواع اتومبیل خواهید بود. کافیست تا فرم زیر را تکمیل کنین تا مشاورین مجتمع فنی تهران پایتخت با شما عزیزان در سریعترین زمان ممکن تماس بگیرن. بسیاری از آموزشگاهها پس از تکمیل دوره، مدرک معتبر ارائه میدهند که میتواند برای اشتغال در این حوزه یا راهاندازی کسبوکارهای مربوط به تیونینگ مفید باشد. بله، با یادگیری آموزش تیونینگ خودرو میتونید در زمینههای مختلفی مشغول به کار بشید. میتونید از کتابها، مقالات، ویدیوهای آموزشی و سایتهای معتبر استفاده کنید.
همچنین هنگام کار با نرم افزارها، توضیحات تکمیلی در خصوص نکات کاربردی آنها نیز ارائه می گردد. در نتیجه سرعت و دقت کار شما در امر ریمپ با نرم افزار های تخصصی افزایش چشم گیری می یابد. در این دوره پس از اتمام دوره های تئوری ، وارد کارگاههای عملی خواهید شد و بر روی ماشین های واقعی کار تیونیگ خودرو را فرا میگیرید. این دوره به صورت حضوری (عمومی، خصوصی و نیمه خصوصی) و آنلاین برگزار میشود. از مزایای شرکت در این دوره میتوان به امکان یادگیری دوره بصورت حضوری یا مجازی، تجدید دوره رایگان، پرداخت شهریه بصورت اقساطی، پشتیبانی مادام العمر توسط اساتید حرفه ای و مجرب و ارائه خوابگاه با شرایط ویژه و نزدیک به آموزشگاه اشاره کرد. آیا می توانم دوره آموزشی رو روی فلش یا سی دی داشته باشم ؟ خیر، شیوه دسترسی به دوره ها صرفاً از طریق وب سایت یا نرم افزار اسپات پلیر است.
با شناخت درست از مفاهیم اولیه تعمیرکار به راحتی می تواند فرایند تیونیگ را به صورت اصولی فرا گیرد. افرادی که علاقه مند به یادگیری تکنولوژی و نرم افزارهای مرتبط با تیونینگ هستند و توانایی ایجاد تغییرات در نرم افزار را دارند. در واقع خودرویی که به درستی به واسطه ریمپنیگ در فرایند تیونینگ خودرو دچار تغییرات شود، می تواند شتابی بیشتر از خودروهای هم رده خود داشته باشد. بعد از اینکه اصول اولیه آموزش تیونینگ خودرو رو یاد گرفتید، میتونید به سراغ نکات پیشرفتهتر برید. شرکت کاراکال تیونینگ از نرم افزار ارجینال وینولز Winols شرکت EVC استفاده می کند و همچنین از سال 2022 با معرفی جدید ترین پروگرمر شرکت alientech دستگاه kess3 را نیز تهیه نموده است.
روش سوم در زمینه آموزش تیونینگ موتور خودرو به سیستم برق خودرو ارتباط دارد. یکی از اجزای کلیدی در خودروهای مدرن، کامپیوتر خودرو است که به طور کلی تمامی عملکردها و حرکات خودرو را تحت کنترل دارد. اگر به دنبال ارتقاء خودروی خود هستید، پیشنهاد میشود که این چیپ را با یک نسخه اسپرت جایگزین کنید. با این کار، هنگامی که به قدرت و سرعت بیشتری نیاز دارید، این سیستم میتواند با باز کردن دریچههای هوا و افزایش میزان سوخت پاشی در انژکتور، به شما قدرت لازم را ارائه دهد. البته این فرآیند باید حتماً توسط یک متخصص مجرب، مانند کارشناسان مجتمع فنی تهران پایتخت، انجام شود.
در صورتیکه در شهر شما نمایندگی فعال موجود باشد، شما به عنوان رزرو باقی می مانید. بله برای افرادی که مکانیک هستند 100 درصد توصیه میگردد که از این پکیج استفاده نمایند چراکه تمامی نکات را به صورت کامل درک مینمایند و قدرت یادگیری بیشتری در این زمینه خواهند داشت. متاسفانه به دلیل استفاده از پلتفرم اسپات پلیر برای هر خرید یک لایسنس ارائه میگردد که شما میتوانید هر لایسنس را در یک کامپیوتر یا موبایل هوشمند اجرا کنید. شما میتوانید با استفاده از خرید آنلاین ابتدا در سایت ما عضو شوید و سپس خرید را به صورت آنلاین انجام دهید و یا اینکه با بخش پشتیبانی تماس بگیرید و از طریق کارت به کارت این کار را انجام دهید. امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء مینمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان میدهد.
این فرآیند میتواند شامل تغییرات در موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و حتی طراحی داخلی و خارجی خودرو باشد. در دنیای امروز، تیونینگ خودرو به یک هنر و علم تبدیل شده است که نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. آموزش تیونینگ، شامل اقداماتی است که به منظور ارتقا دادن مشخصات فنی خودرو انجام می شود. شما با شرکت در این دوره آموزشی، تمامی نکات لازم در رابطه با تغییرات مورد نیاز در بخش فنی خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و سایر تنظیمات بخش موتوری خودرو را خواهید آموخت. شاید شنیده باشید که طرف ماشینش را اسپرت کرده یا فلان قطعه را ارتقا داده، به این اعمال در اصطلاح تیونینگ میگوییم. به طور کلی تیونینگ خودرو به معنای تغییر و بهبود عملکرد یا ظاهر خودرو است.
نه فقط تیونرهای رسمی که اسمشان را بردیم، بلکه تیونرهای خصوصی مانند منصوری یا آث اشنیتزر AC SCHNITZER بعد از تیونینگ خودرو مورد نظر، اقدام به ریمپ می کنند اما معمولا از لفظ کالیبراسیون برای این موضوع استفاده می کنند. برای کسب بهترین نتیجه، برعکس سایر مراکز آموزشی، کلاسها حدود بیست نفر تشکیل شده و روند آموزشی بصورت مشارکتی می باشد و اینگونه نیست که فقط معلم متکلم وحده باشد. از آنجا که فعالیت در کلاس باید همراه با تمرین شرکت کنندگان باشد تا نکات مهم بهتر در ذهن افراد باقی بماند. آموزش تیونینگ به صورت کامل که شما میتوانید تمامی اصول تیونینگ را در این آموزش یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. از بخش مشخصات کلی میتوانید تمامی اطلاعات مربوط به پکیج آموزش تیونینگ را مشاهده کنید. روش دوم اضافه کردن یک سخت افزار جانبی به ECU جهت تغییر پارامترهای ECU است.
تیونینگ خودرو تنها یک مهارت فنی نیست، بلکه ترکیبی از دانش، خلاقیت و هنر است. یادگیری این مهارت در شیراز با بازار رو به رشد خودروهای اسپرت بسیار جذاب است. علاقهمندان میتوانند از فرصتهای موجود برای بهبود عملکرد و ظاهر خودرو استفاده کنند. یادگیری تیونینگ خودرو نیازمند آموزشهای حرفهای و تجهیزات پیشرفته است. شیراز با داشتن آموزشگاههای تخصصی در این زمینه، فرصتهای بینظیری برای علاقهمندان فراهم کرده است. در ادامه، بهترین آموزشگاههای تیونینگ خودرو در شیراز را همراه با اطلاعات تماس معرفی میکنیم تا بتوانید مناسبترین گزینه را برای یادگیری انتخاب کنید.
به همین دلیل توصیهه می شود در ابتدای کار به منظور کسب تجربه و آمادگی برای مستقل شدن، حتماً مدتی را نیز به صورت شاگردی نزد یک استاد تیونینگ خودرو بگذرانید. یکی از مزایای اصلی این دوره، تدریس توسط اساتید مجرب و کارآزموده است که تجربههای عملی خود را در اختیار شرکتکنندگان قرار میدهند. همچنین، استفاده از تجهیزات و ابزارهای بهروز در این دوره، به یادگیری بهتر و عملیتر کمک میکند. در شیراز، هزینه دورههای تیونینگ خودرو از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای دورههای ابتدایی شروع میشود. هزینه دورههای پیشرفته یا تخصصی ممکن است به ۱۵ میلیون تومان یا بیشتر برسد.
ریمپ ECU در تمامی نمایندگی های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی 30 ماهه انجام میگردد. شما ابتدا باید صفحه نمایندگان کاراکال تیونینگ ببینید شهر شما دارای نمایندگی می باشد یا نه؟ در صورتیکه مهارت های کاری شما به مدیران شرکت اثبات شود، پس از پذیرفتن شرایط استفاده از برند کاراکال و در صورت وجود ، شما می توانید یکی از نمایندگان ما باشید. حضور در روز اول کلاس ها فقط نیاز به پرداخت بیعانه دارد و در صورت عدم رضایت شرکت کننده، هزینه عودت داده خواهد شد و در صورت رضایت شرکت کننده، تسویه حساب صورت می گیرد. قبل از شروع تیونینگ، بهتر است با چندین مکانیک و تیونر مشورت کنید و از آنها یک برآورد هزینه دقیق بگیرید. در این دوره آنلاین شما به صورت کامل تیونینگ رو فرا میگیرید که میتوانید به راحتی تمامی اجزای موتور را تک به تک تقویت کنید. امروزه علم تیونینگ یکی از پر درآمدترین شغل ها میباشد که در تمامی کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفته است.
این تغییرات ممکن است شامل افزایش قدرت موتور، بهبود دینامیک رانندگی، تغییر در ظاهر خودرو، نصب تجهیزات الکترونیکی یا هر تغییر دیگری باشد که به بهبود عملکرد یا ظاهر خودرو کمک کند. آموزشگاه فنی و حرفهای دماوند در خیابان ملاصدرا شیراز با سابقهای درخشان، دورههای تخصصی تعمیرات خودرو و برق را برگزار میکند. این آموزشگاه با ارائه مدرک بینالمللی فنی و حرفهای، آموزش تعمیرات برق و کامپیوتر خودرو، موتور و گیربکس، برق صنعتی و ساختمان، هوشمندسازی و سیستمهای امنیتی را پوشش میدهد. دارای 6 خودروی زنده برای آموزش عملی بوده و از اساتید برتر بهره میبرد. ارائه تسهیلات خوابگاه، شهریه اقساطی و پشتیبانی ورود به بازار کار از مزایای آن است. پس از تیونینگ سخت افزاری خودرو شامل نصب قطعات مختلفی از جمله هدرز، کیت مکش، حذف کاتالیست، حذف محدودیت کاتاف و مواردی از این قبیل، باید تغییراتی در جداول ریمپ اعمال کنید.
همچنین لاندامتر دقیق این شرکت که از سنسور اکسیژن خطی یا Wideband برای اندازه گیری نسبت هوا به سوخت بهره میگیرد از دیگر محصولات این شرکت می باشد. مرکز تخصصی اتوتیونینگ طاهری دوره های مختلف آموزشی را از سطح مبتدی تا حرفه ای در زمینه های ایسیو، ریمپ ایسیو، تقویت و تیونینگ، چیپ تیونینگ و … برای علاقمندان برگزار می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه شرکت در کلاس های آموزشی با این مرکز تماس حاصل فرمایید. به عبارت دیگر، می توان گفت شما با شرکت در دوره های آموزش تیونینگ خودرو، با بازاری پر رونق و پر طرفدار، دارای تعداد زیادی مشتری خواهید داشت. این به آن معنا است که شما با شرکت در این کلاس های آموزش، به شغلی پر درآمد با سود بالا دست پیدا خواهید کرد. در دوره ریمپ و آموزش تیونینگ، اصول کلی ریمپ کردن ECU آموزش داده میشود اما بسته به پیشینه افراد ممکن است نیاز به مدتی کارآموزی قبل از ورود به بازار کار باشد، اما افرادی که سابقه کمی دارند براحتی میتوانند به اهداف خود برسند.
تیونینگ الکترونیکی یا ECU Tuning به فرایند تغییر نرمافزار واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) خودرو گفته میشود. ECU مغز متفکر خودرو است و تمامی عملکردهای موتور از جمله میزان سوخت تزریقی، زمان جرقهزنی، فشار توربو و ... با تغییر نرمافزار ECU میتوان عملکرد موتور را بهینه کرده و به نتایج دلخواه رسید. تیونینگ سیستم تعلیق و ترمز یکی از مهمترین بخشهای شخصیسازی خودرو است. با تغییر و بهبود این سیستمها، میتوان هندلینگ، پایداری و ایمنی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داد. تیونینگ خودرو میتواند یک تجربه هیجانانگیز و لذتبخش باشد، اما باید با دقت و برنامهریزی انجام شود.
بله برای کار اموزانی که نیاز به تمرین بیشتر دارند با هماهنگی مدیریت، امکان کارآموزی فراهم می باشد. همانطور که بالاتر هم اشاره شد، داشتن تجربه در حوزه تنظیم موتور و تون آپ و تعمیرات ایسیو، سرعت آموزش و پیشرفت را توسعه می دهد. در غیر اینصورت پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت کردن در دوره آموزشی ریمپ جهت بازدهی بیشتر در این زمینه به مطالعه و کسب تجربه بپردازید. تیونینگ فنی و افزایش توان و قدرت موتور معمولاً به منظور افزایش عملکرد و بهرهوری موتور، بهبود شتاب و سرعت خودرو، و بهبود تجربه رانندگی انجام میشود. این اصلاحات نیاز به دانش فنی و تجربه کارشناسان متخصص دارد و باید با احتیاط و با رعایت استانداردهای ایمنی و قوانین مربوطه تیونینگ فنی انجام شوند.
اما اگر به دنبال ارتقاء عملکرد موتور خود هستید، میتوانید از فیلتر هوای اسپرت با قابلیت خنککنندگی بهره ببرید. با این کار، هوای خنک بهسرعت به موتور منتقل میشود و نیازهای آن به اکسیژن به بهترین شکل تأمین میگردد. آموزشهای ارائه شده در این دوره توسط اساتید مجرب و متخصص در زمینه تیونینگ خودرو صورت میگیرد. این اساتید با سالها تجربه در صنعت خودرو، دانش و مهارتهای خود را در اختیار شرکتکنندگان قرار میدهند و به آنها کمک میکنند تا به صورت عملی و تئوری با چالشهای مختلف تیونینگ آشنا شوند. با یادگیری و آموزش تیونینگ خودرو در شیراز و کسب مهارتهای تخصصی، میتوانید وارد این بازار شغلی پرسود شوید و یک مسیر حرفهای موفق برای خود بسازید. اما در کاراکال تیونینگ شما با آموختن نرم افزار اصلی ریمپ ایسیو، WinOLS وینولز (با تلفظ صحیح وین،اُ اِل اِس) نیازی به جداول ریمپ پروگرامرها نخواهید داشت.
در نتیجه برای ریمپ و تیونیگ نیاز به افرادی است که متخصص در رشته تنظیم موتور و برق انژکتور خودرو باشند. بازار کار حرفه ریمپ در کشور به دلیل پیشرفت تکنولوژی ، تخصصی شدن و رفتن به سوی خودروهای انژکتوری به بازار خوبی در این زمینه ی تبدیل شده است. اکسیژن، بهعنوان یکی از ارکان حیاتی در فرآیند احتراق موتور، مستقیماً از جو بیرونی جذب میشود و به درون موتور راه مییابد. این هوا ابتدا از فیلتر مخصوص عبور کرده و سپس به سیستم موتور خودرو هدایت میشود. در خودروهای معمولی، معمولاً از فیلترهای هوای استاندارد استفاده میشود که توانایی خنکسازی ندارند.
تغییرات در چراغ خودرو معمولاً به عنوان بخشی از تیونینگ برای بهبود ظاهر و افزایش ایمنی و کارایی در شبانهروز انجام میشود. همچنین، میتواند به تناسب و هماهنگی با طراحی و استایل کلی خودرو کمک کند تا جلب توجه بیشتری داشته باشد. به منظور افزایش سطح بهره وری دوره های آموزشی آکادمی نگارخودرو، تمامی دوره ها با کمترین تعداد کارآموز برگزار می شود. با وجود امکان برگزاری دوره ریمپ با تعداد بیش از 20 نفر در آکادمی، اما به منظور افزایش بهره وری، این دوره با حداکثر 8 نفر برگزار می شود. البته انتخاب دوره های مهارت آموزی نباید صرفا بر اساس قیمت باشد بلکه جزئیات زیاد دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرد. از نکاتی مثل به روز بودن تجهیزات ریمپ تیونینگ ، تجربه و سابقه اساتید، سرفصل های ارائه شده، تعداد افراد حاضر در هر کلاس، به روز بودن آموزش ها و… که بگذریم، کیفیت دوره های عملی و به خصوص “امکانات و تجهیزات آموزشگاه ها” بسیار حائز اهمیت است.
همچنین، خالی کردن فضای صندوق عقب از وسایل اضافی میتواند به کم کردن وزن خودرو کمک کند. تیونینگ خودرو یک صنعت پویا و متنوع است که تاثیر مستقیمی بر عملکرد و ظاهر خودروها دارد. افراد حرفه ای در این زمینه می توانند در بازار کار خود به عنوان تیونر، مکانیک، متخصص الکترونیک و حتی کارآفرین موفق شوند. صنعت تیونینگ خودرو به عنوان یک صنعت پویا و متنوع، افراد متخصص و شرکت های زیادی را به خود جذب کرده است. درآمد حاصل از فعالیت های تیونینگ خودرو را می توان از منابع مختلفی به دست آورد. ارائه خدمات تیونینگ به مشتریان از جمله تعویض قطعات یدکی، بهبود موتور، تغییر سیستم های الکترونیکی و اصلاحات فنی ممکن است شامل تعویض رینگ و لاستیک، تغییر سیستم ترمز، بهبود دینامیک خودرو و رینگ، لاستیک، سیستم تعلیق، چراغ و سایر قطعات خودرو باشد.
آموزش تیونینگ خودرو در آموزشگاه تهران پایتخت مهارت شما را در این زمینه بالا خواهد برد و میتوانید در آینده صاحب شغلی پر درآمد شوید. در این دوره میتوانید بدون گذراندن پیش نیاز شرکت کنید اما داشتن پیشینه علمی و عملی در زمینه های مختلف خودرو مانند شناخت برق خودرو، ایسیو، سیستم انژکتور و … شما را برای رسیدن به هدفتان بسیار کمک میکند و مسیر موفقیت در این حرفه را هموارتر خواهد کرد. آموزش تیونینگ خودرو ، شامل اقداماتی است که به منظور ارتقا دادن مشخصات فنی خودرو انجام می شود. شما با شرکت در این دوره آموزش تیونینگ، تمامی نکات لازم در رابطه با تغییرات مورد نیاز در بخش فنی خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و سایر تنظیمات بخش موتوری خودرو را خواهید آموخت. دورههای آموزشی در این مجتمع شامل مباحثی نظیر شناخت اجزای مختلف خودرو، نحوه ارتقاء موتور، بهینهسازی سیستمهای تعلیق و ترمز، و همچنین روشهای طراحی ظاهری خودرو میباشند.
بنابراین از نظر تئوری و عملی امکان بهینه سازی سیستم از طریق بهبود برنامههای آن وجود دارد. گاهی نیز هدف ریمپ کردن برطرف کردن مشکلات زمان طراحی است به عنوان نمونه برطرف کردن مشکل دیر گاز خوردن خودرو در سیستمهای با سیم گاز برقی نمونه شناخته شده ای از برطرف کردن این مشکلات با ریمپ است. تیونینگ کردن میتواند شامل تغییرات سخت افزاری در اجزا الکترونیکی، الکترونیکی و مکانیکی سیستمهای مختلف باشدبا توجه به موارد ذکر شده دوره ریمپ و آموزش تیونینگ خودرو میتواند گزینه مناسبی برای آینده شغلی درنظر گرفته شود. پس از اتمام دوره تیونینگ خودرو، کارآموزان میتواند با کمک نرمافزارها و سختافزارهای موردنیاز، اطلاعات ضروری را از ایسیوهای مختلف استخراج و سپس بر اساس ضرورت و رعایت استانداردهای لازم تغییرات موردنظر را در آنها انجام دهد. تا به اینجا درباره تیونینگ خودرو صحبت کردیم و میدانید که این موضوع یکی از زمینههای جذاب برای علاقهمندان به ماشینهاست.
در غیر این صورت عملکرد خودرو نسبت به زمان پیش از نصب تجهیزات سخت افزاری، بدون تغییر باقی مانده یا عملکرد معکوسی ارائه می دهد. در این دوره آموزش می بینید که پس از تیونینگ سخت افزاری، چه تغییراتی در جداول ریمپ به منظور دریافت بهترین کارایی و عملکرد اعمال کنید. برای کار در حوزه ریمپ و تیونینگ به صورت حرفه ای نیازمند تجهیزات برای ارتباط با ایسیو می باشد . برای خواندن و ریختن برنامه نرم افزار در ایسیو نیازمند پروگرامر می باشد . همچنین برای مشاهده اطلاعات ایسیو و عیب یابی در لحظه تکنیسین نیازمند دستگاه OBD می باشد که در برخی از مدل ها قابلیت خواندن و نوشتن دامپ توسط دستگاه می باشد.
به طور مثال ممکن است دوره ای با قیمت ارزان یا حتی مثل برخی دوره های دولتی، رایگان باشد، اما شما در طول دوره نتوانید آموخته های خود را به خوبی تمرین کنید. یکی از بهترین لحظات دوره های آموزشی آکادمی نگارخودرو از جمله آموزش ریمپ، ارائه نکته ها و ترفندهای طلایی است. مدرس دوره تمامی تجربیات کاربردی و طلایی خود را از ریمپ خودروهای مختلف در اختیار کارآموزان قرار می دهد. به این ترتیب برای برطرف سازی مشکلات موجود در خودروهای جدید که توسط ریمپ برطرف می شوند، هیچ چالشی نخواهید داشت. اعمال تغییرات مختلف روی دامپ های ایسیو توسط دو نرم افزار تخصصی شامل نگاریمپ و وینولز صورت می پذیرد که در آموزش ریمپ، کار با آنها را فرا می گیرد.
چرا که حتی یک اشتباه کوچک در این فرآیند میتواند جان راننده را به خطر بیندازد. بنابراین، اگر در این حوزه دانش کافی ندارید، بهتر است به یک مرکز معتبر و متخصص مراجعه کنید. مجتمع فنی تهران پایتخت با سالها تجربه و تخصص در تیونینگ خودرو، آماده است تا خدمات خود را به شما عزیزان ارائه دهد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با اصول تیونینگ موتور خودرو آشنا شوید. در پایان، شرکت در دوره آموزشی تیونینگ خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت نه تنها فرصتی برای یادگیری تکنیکهای جدید است، بلکه قدمی مؤثر در جهت ورود به یک صنعت پررونق و جذاب به شمار میآید. با توجه به علاقهمندیهای روزافزون به تیونینگ خودرو، این دوره میتواند به عنوان یک فرصت شغلی و حرفهای مناسب برای جوانان و علاقهمندان به خودرو باشد.
این تغییرات بسته به نیاز و سلیقه صاحب خودرو انجام میشود و میتواند به تغییر کلیت ظاهر خودرو و همچنین بهبود کارایی و استحکام دربها کمک کند. سوپرچیپ بر اساس تستهای عملی و آزمایشهای علمی مقادیر این جداول را به گونه ای دوباره برنامه ریزی و تنظیم می کند که همزمان شاهد افزایش قدرت موتور و بهینه سازی مصرف سوخت باشیم. این مقادیر بسیار با دقت و به گونه ای تنظیم شده که خودرو از حالت استاندارد خارج نخواهد شد. نکتهای که باید توجه کرد اینست که مقادیر این جدولها وابستگی مستقیمی به پارامترهای جغرافیایی موتور، نظیر فشار و دمای هوا دارد. شرکتهای خودروسازی، ECU را برای یک آب و هوای خاص طراحی نمیکنند بلکه مقادیر map را بگونهای تنظیم میکنند که برای انواع شرایط جغرافیایی جوابی بهینه و معقول بدهد.
بهترین شخص تیونر در شهر ارومیه